lördag 7 september 2013

Del 4: Jag har reklamerat min Crucial SSD

Samsung Evo SSD
Jag har tidigare skrivit om att jag har reklamerat min Crucial V4 SSD. I det senaste mailet från deras support fick jag rådet att frigöra raderat utrymme i disken för att förbättra prestandan. Jag har inte orkat göra det än och jag tror inte heller att det kommer att hjälpa denna klena SSD att prestera bättre.

Idag bestämde jag mig för att strunta i att skicka tillbaka disken på garanti. Det är mycket möjligt att jag får disken utbytt mot en likadan, och då kommer prestandan att vara lika dålig. I bästa fall får jag SSD:n utbytt till deras M4-modell som presterar bättre. Hur det än blir så kommer inte prestandan att bli lika bra som hos en nyare och bättre SSD. Jag har därför bestämt mig för att köpa en Samsung 840 EVO Basic 120GB som enligt omdömen ska vara en snabb och pålitlig SSD. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar