tisdag 19 mars 2013

Unboxing BlackBerry PlayBook 64 GB

Min BlackBerry PlayBook 64 GB som jag beställde från Dustin Home när den var med på deras Weekend Rush-kampanj för 990 kronor har äntligen kommit! Det tog några veckor att få den, men Dustin Home levererade som alltid. Så här såg det ut när jag packade upp min nya surfplatta. Ingen video tyvärr, bara bilder.
Kartongen från Dustin Home var riktigt stor, mycket större än surfplattans kartong visade det sig. Den gick enkelt att slita upp, jag behövde inte ens en sax.
På denna bild ser man hur stor den yttre kartongen är. En massa kartongpapper höll surfplattans kartong på plats. 64 GB för 990 kronor är verkligen ett kap!
En närmare bild på surfplattans kartong. Den släpptes på marknaden för nästan 2 år sedan, 19 april 2011. Operativsystemet är BlackBerry PlayBook OS v2.1.
Så här ser surfplattan ut. Man får även med ett fodral för att skydda den. Det svarta fodralet är det som syns under surfplattan. En skyddsfilm skyddar plattans display.
På PlayBookens ovansida hittar vi en on/off-knapp, volymknappar, samt play/pause-knapp. Plattan känns gedigen och välbyggd. Vikten är på stabila 425 gram.
På undersidan hittar vi micro-USB, micro-HDMI och vad jag tror är alternativ laddning via docka. Laddaren som medföljer är av typen micro-USB. Förutom laddare följer en USB-kabel med för anslutning till dator samt en putsduk förutom det tidigare nämnda fodralet. En väldigt tunn handbok finns också i kartongen.

Jag håller på och provar PlayBooken för fullt och tänkte spara resten till ett senare inlägg när jag har hunnit bekanta mig mer med den. Än så länge är jag nöjd! Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 kommentarer:

  1. Unboxing, mer spännande kan det inte bli Andreas! Allvarligt, det är faktiskt bra då man får en bra bild över produkten.

    Men vad jag nu undrar är vad detta är för Operativsystem, har inte hört något om det.

    SvaraRadera
  2. Det är BlackBerrys eget operativsystem så antalet appar är ytterst begränsat. Man kan dock konvertera en del Android-appar men långt ifrån alla. Det kommer mer info om OS i ett senare inlägg.

    SvaraRadera