måndag 18 juni 2012

Panda Cloud Antivirus

Panda Cloud Antivirus

Jag har länge använt mig av antivirusprogrammet AVG Free i mina datorer. Sedan någon dag tillbaka använder jag istället gratisversionen av Panda Cloud Antivirus. Det som är speciellt med det här antivirusprogrammet är att det är baserat på Collective Intelligence som är ett system som kontinuerligt samlar in och analyserar virus och andra hot från miljontals Panda-användare över hela världen.

Gränssnittet är väldigt enkelt men samtidigt funktionellt. Man kan välja att söka igenom hela datorn eller delar av datorn. Med Panda Cloud Antivirus får man ett realtidsskydd mot alla typer av virus samtidigt som det skyddar mot skadliga webbsidor genom URL- och webbfiltrering.

Antivirusprogrammet är översatt till 20 olika språk inklusive svenska. Det finns att ladda ner gratis här: Panda Cloud Antivirus Free Edition

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 kommentarer:

  1. Jag är alltid lite skeptisk med gratis antivirus - hur tjänar dem pengar?

    Jag känner mig mera trygg med min gamla kaspersky antivirus

    SvaraRadera
  2. Panda har även en version som kostar pengar, med brandvägg och lite annat. Genom att erbjuda en gratisversion får man folk att prova på produkten och eventuellt köpa den mer avancerade versionen senare.

    SvaraRadera