måndag 4 mars 2013

Trailern till Assassins Creed 4 är släppt

Assassins Creed är en spelserie som har imponerat stort på mig. Alla hittills släppta spel i serien har hållit hög klass. Nya Assassins Creed 4 verkar inte vara ett undantag. När jag såg trailern överraskades jag av framförallt två saker, den första var grafiken och den andra att spelet utspelar sig i piratvärlden. Jag fick Pirates-vibbar av trailern eftersom det var ett spel som jag spelade en hel del för ganska många år sedan. Grafiken ser ut att vara riktigt grym, det ska bli intressant att se om spelet lever upp till det som visas upp. Jag har som bekant en XBOX 360.

Ruskigt bra detaljrikedom och en skön atmosfär bäddar för en skön spelkänsla. Ca 60 % av spelet utspelar sig på land och huvudpersonen i spelet Edward Kenway kan t.ex. hoppa ner i vattnet från sitt skepp, simma till och utforska land.

Edward kan utforska fiskebyar, djungeln, plantager, Maya-ruiner och mycket mer. Jag måste erkänna att det kliar en hel del i fingrarna att få testa spelet. Vi får vänta till den 31 oktober innan spelet släpps. Under tiden får vi glädjas åt bilderna.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar