söndag 15 september 2013

Högtalare till iPhone: TDK TAC7221

TDK TAC7221
När jag var och handlade mat på ICA Maxi fick jag syn på en dockningsstation med inbyggda högtalare till iPhone. Jag måste ladda min mobil varje kväll och ibland är det jobbigt att hämta laddkabeln när man har gått och lagt sig så jag slog till och köpte prylen. Det var ingen större investering, prislappen låg på 199 kronor.
Det följer med en AC/DC-adapter, FM-radio-antenn samt instruktionsbok till dockan. Dessutom går det att ladda ner en app från App Store för att kunna använda dockan som alarmklocka med eller utan FM-radio. Appen är ganska begränsad men det går att ställa in två olika alarm och välja om man ska vakna av valfri låt, klassiskt alarm, regn eller vågor. Jag tänkte ställa alarmet imorgon bitti för att testa det. Ljudet har jag provat som hastigast och kan säga att det är riktigt bra med tanke på priset. Basen är ganska tung och mellanregistret fylligt. Diskanten måste jag prova mer. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar