måndag 14 maj 2012

Death Rally till iPad

Death Rally till iPad
Den senaste veckan har jag provat en massa spel på min nya iPad. Ett spel som jag har fastnat för är Death Rally. Spelet går ut på att tävla mot en massa andra bilar och komma först i mål. Till sin hjälp har man vapen som man kan använda för att skjuta sönder de andra bilarna och förhindra att de kör i mål innan en själv.

Grafiken är snygg och flyter på bra med fullskärms kantutjämning på min iPad (tredje generationen). Man kan antingen spela ensam eller med sina kompisar eller andra spelare online. Extremt beroendeframkallande!

Just nu är spelet dessutom gratis att ladda ner till iPhone, iPad och iPod Touch. Inuti spelet kan man köpa uppgraderade vapen, bilar och fler banor men det är inget måste. Gillar man spelet kan det dock vara värt att köpa lite saker inte minst för att stödja utvecklaren.

För mig tog det en stund att vänja mig vid styrningen. Det kommer upp ett 360 graders styrkors på skärmen längst ner i vänstra hörnet samt en skjut-knapp längst ner i högra hörnet. Jag hade lite problem med styrkorset i början och det var svårt att få bilen att köra åt rätt håll men med lite träning har jag förbättrat precisionen.

Spelet är utvecklat av Remedy Entertainment Ltd som även ligger bakom t.ex. Max Payne. Ett roligt och intressant inslag är att självaste Duke Nukem gör ett gästspel i Death Rally. Det är mycket lätt att fördriva tiden med detta spel!

Spelet finns på App Store: Death Rally

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar