fredag 25 maj 2012

App: Mini Motor Racing

Mini Motor Racing till iPhone

Jag har varit löjligt förtjust i bilspel med snett uppifrån-perspektiv ända sedan jag spelade R.C. Pro-Am på NES i slutet på åttiotalet. Idag hittade jag ett tips om att Mini Motor Racing precis har blivit gratis till iPhone och iPad. Jag vet inte om det bara är tillfälligt så passa på att ladda ner spelet på App Store.

Charmig grafik i Mini Motor Racing
Spelet går ut på att köra sin bil runt en bana och vinna över sina motståndare. Man styr bilen med hjälp av en ratt längst ner till vänster på skärmen. I början tyckte jag att det var riktigt svårt men efter några varv fick jag in den rätta tekniken. Trycker man på nitro-ikonen längst ner till höger på skärmen får bilen en extra boost. Det finns fler nitrotuber längs banan som man kan fylla på lagret med när det tar slut. Grafiken är bra, lite åt det charmiga hållet. Det finns även ett multiplayer-läge så man kan spela det online. Mini Motor Racing är helt klart ett spel jag kommer att fortsätta spela. Det är kul att spelen till iPhone bara blir bättre och bättre. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar