torsdag 21 juli 2016

Pokémon Go-feber i Sverige


pokemon go
Ingen kan ha undgått den Pokémon Go-feber som råder i landet just nu. Människor i alla åldrar är ute och jagar Pokémons. Man ser dessa människor överallt, men de samlas särskilt kring så kallade pokestops där man får nya bollar som man använder för att fånga Pokémons med samt även andra saker emellanåt.

Jag förstod inte riktigt intresset för Pokémon Go innan jag installerade spelet. Det verkade inte särskilt roligt. Men jag kan erkänna att jag hade fel, det är verkligen superkul att vara ute och leta nya Pokémons. Pulsen går upp när det dyker upp en ovanlig Pokémon och tillfredsställelsen är stor när man lyckas fånga den.

Har du inte installerat spelet än? Det är hög tid att göra det och gå ut och leta Pokémons. En sak som jag har märkt är att spelet suger extremt mycket batteri. En god idé är därför att ta med sig ett batteripack när man går ut på Pokémon-jakt. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar