söndag 11 augusti 2013

Del 1: Jag har reklamerat min Crucial SSD

Crucial V4 ssd
Jag har inte varit speciellt nöjd med min SSD som jag köpte när jag uppgraderade datorn för snart ett år sedan. Det är en Crucial V4 2,5" 128 GB. Det händer att den slutar reagera t.ex. när man bläddrar i mapparna i utforskaren. Det kan ta runt en halv minut innan den vaknar till liv. Att läs- och skrivhastigheten inte är bra är inte heller någon fördel. Den har också fått usla omdömen på prisjakt.

Jag har gjort allt för att förbättra diskens prestanda genom att ändra diverse inställningar, uppgraderat firmware etc. men nu ger jag upp. Jag har mailat Crucial för att fråga om de har någon lösning på problemet. Jag har läst i forum att vissa som har reklamerat disken har fått den betydligt bättre M4-modellen.  Man får vad man betalar för, den här disken var billig (599 kronor) men man förväntar sig i alla fall att den ska fungera korrekt vilket den inte gör. Vi får se hur pass hjälpvilliga Crucial är när jag får svar. Uppdatering kommer när jag har något nytt att rapportera. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar