torsdag 29 mars 2012

Besök på Dustin Expo 2012

Idag besökte jag Dustin Expo i Annexet och tittade närmare på tillverkarnas nya produkter. Mässan har öppet för företag den 29:e och 30:e mars och för konsumenter den 31:a mars. Det är fritt inträde till mässan.

Ett 70-tal utställare finns på plats och många stora företag som Samsung, LG, Microsoft, HTC med flera är representerade. Många av företagen har dessutom tävlingar där man kan vinna datorer, mobiler, surfplattor och andra intressanta produkter. Jag ångrar att jag inte deltog i en enda tävling men jag hade inte så mycket tid och prioriterade de nya och intressanta produkterna istället.

Precis som tidigare år så kan man handla till mässpriser, t.ex. en stationär dator för 1990 kr. Jag köpte ingenting på mässan men fick en välfylld Dustin-kasse med broschyrer, godis, bläckpennor och en liten miniräknare med mig hem.

Bland nyheterna på mässan kan jag nämna mobiltelefonen HTC One X som lanseras globalt den 2:a april. Det är en smartphone med 4,7" HD-skärm och 1,5 GHz quad core processor. Jag tyckte att telefonen var riktigt grym och kommer att skriva mer ingående om den här på bloggen.

Jag kan helt klart rekommendera ett besök på mässan, än är det inte för sent! Se till att vara med i alla tävlingar och prata med många utställare. Glöm inte att klämma och känna på alla nya och intressanta produkter! Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar