söndag 7 juli 2013

Fotografering och prylshopping på agendan


Idag åkte jag in till Stockholm med familjen och passade på att fotografera med min nya kamera som jag har skrivit om här. Bilden ovan har jag tagit med nya kameran (det går att klicka på den för att göra den större). Just nu använder jag ett SD-kort på 4 GB i den nya kameran, kortet sitter vanligtvis i min Canon Ixus.

Eftersom jag kommer att fota en del i RAW-format så passade jag på att gå förbi Webhallen och köpa ett större och snabbare kort. Det fick bli ett SanDisk memory card extreme SDHC 16GB Class 10. Bättre och billigare kort går inte att hitta.

Jag passade också på att köpa enklast möjliga hörlurar som ungarna kan använda eftersom alla andra hörlurar har gått sönder. Det blev ett par Zalman ZM-DS4F

Nu kommer jag att ligga lågt med inköpen ett tag framöver. Framåt hösten planerar jag att byta ut min SSD eftersom den inte presterar som jag hade hoppats. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar