onsdag 5 juni 2013

Dags att komma på några sommarprojekt

Mod my pi


Nu har jag bara drygt en månad kvar till semestern och det är på tiden att komma på några sommarprojekt. Jag har ännu inte köpt en Raspberry Pi som jag tidigare har skrivit om här. Det har kommit några riktigt nice lådor till Pi, t.ex. den ovan på bilden som kommer från: thepihut.com. Dessutom har Pi kommit ut i en ny version med 512 MB minne istället för 256 MB vilket gör den ännu mer användbar.

Jag planerar även att göra mig av med en del av mina gamla datorprylar eftersom vi ska flytta till hösten och då kan det vara bra att passa på och rensa lite. En del hamnar på Tradera, en del kommer att skänkas och resten åker nog till återvinningsstationen. Det känns synd att göra sig av med dessa prylar men det är nödvändigt. Jag kanske även lägger ut lite till försäljning eller bortskänkes här på bloggen så håll ögonen öppna!

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar