lördag 5 september 2015

Nu har jag köpt en Playstation 4

Playstation 4
Jag har äntligen köpt en Playstation 4! Den ursprungliga planen var att köpa en redan under förra året men jag kunde inte riktigt motivera inköpet då jag hade en fungerande xbox 360 med bra spel. Den senaste månaden har xbox:en  blivit väldig dålig på att läsa skivor så då var det bara att slå till på en PS4.

Jag beställde konsollen på Elgigantens hemsida och valde collect@store. Det innebär att man oftast får ett bättre pris (webb-pris) men kan hämta varan i butik istället för att få den hemskickad. Det fungerade bra, jag valde butiken på Kungsgatan i Stockholm och åkte och hämtade PS4:an efter jobbet.

Jag betalade 3649 kronor för den och då fick man med Metal Gear Solid - The Phantom Pain och en handkontroll. Det följde även med HDMI-kabel och ett in-ear headset. Tittar man på prisutvecklingen för PS4:an på prisjakt.nu ser man att den inte har sjunkit så mycket i pris sedan lanseringen då den kostade ca 5000 kronor. Den kostade som lägst i juni 2015 då man kunde köpa den för 2990 kronor.

Jag har inte köpt fler spel eller tillbehör än men GTA 5 och en till handkontroll står på inköpslistan. Fler inlägg om PS4:an kommer längre fram då jag har hunnit testa den lite mer. Nu ska jag spela lite Metal Gear Solid. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar