söndag 7 juni 2015

Arduino Uno Rev3 inköpt

Arduino uno rev3

I veckan köpte jag mitt första Arduino-kort, en Arduino Uno Rev3. Arduino är ett mikrokontrollerkort som bygger på öppen hårdvara. Det finns flera varianter av Arduino-kort i olika storlekar och konfigurationer. Kortet som jag köpte är ett av de vanligaste. Jag köpte mitt kort på Kjell & Company för 279 kr men för de som har tålamod och orkar vänta på kortet kan man beställa kopior på eBay för under hundralappen som är lika bra som originalet. Jag ska beställa en del tillbehör från eBay, det finns kompatibla LCD-skärmar, ethernet-kort, motorer och en hel del annat som man kan använda för roliga projekt. Än så länge så har jag bara testat enkla grejer som att få LEDar att blinka. En kopplingsplatta är nästan ett måste när man labbar, jag använder min gamla platta från när jag pluggade på högskolan. Köper man ett arduino-kit får man med en uppsjö tillbehör, inklusive kopplingsplatta. Jag återkommer när jag har kommit på ett roligt projekt som jag kan dokumentera. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar