måndag 19 november 2012

Tipsa mig om ett bra budget-grafikkort

Grafikkort GT 640
Ni som läser bloggen vet att jag nyligen uppgraderade min dator. De gamla datordelarna använde jag till att uppgradera ena sonens dator. Nu är det så att han spelar en hel del Minecraft och Sims 3 och det befintliga grafikkortet är lite klent. Budgeten är max 800 kr och de grafikkort jag har tittat på är Geforce GT640 och Radeon HD6670. På sajten videocardbenchmark.net kan man jämföra grafikkort och se hur de presterar. Geforce GT640 får 1352 poäng och Radeon HD6670 får 1038 poäng. Radeon-korten är lite billigare än Geforce-korten. Just nu lutar det åt Geforce GT640 men jag har inte riktigt bestämt mig. Jag tar tacksamt emot tips och råd! Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar