måndag 28 december 2015

Hårddiskkabinett till intern SATA-disk inköpt

Idag kom mitt hårddiskkabinett som jag beställde på eBay för ett par veckor sedan. Jag ska använda det till en intern 2,5-tums SATA-disk som tidigare satt i min mediaspelare. Hårddisken är en 7200-varvare på 500 GB från Hitachi. Den drivs från den medföljande USB-kabeln, ingen extra strömkabel ska behövas.

Märket på detta hårddiskkabinett är ORICO, det är inget som jag kände till sedan tidigare men det känns välbyggt och passformen är bra. Hårddisken sitter på plats utan att skramla. På kabinett-sidan har den medföljande USB-kabeln en kontakt jag inte känner igen, på andra sidan är det USB 3.

Enheten kom upp direkt så fort jag anslöt den till datorn. Jag formaterade disken och testade hastigheten genom att kopiera en stor fil till den. Hastigheten låg på ca 100 MB/s vilket jag är nöjd med. Jag kommer mest använda denna disk som offline-backup. Helt klart värt sitt pris på 69 kronor inklusive frakt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar