måndag 30 april 2012

Tredje generationens iPad beställd

Nya iPad

Nu har jag beställt min första surfplatta! Det blev en iPad 16 GB WiFi (tredje generationen). Jag har testat den ganska mycket i butikerna och gillar den skarpt. Det är framför allt Retina-skärmen jag imponeras mest av eftersom det inte går att urskilja enskilda pixlar. En motsvarande iPad 2 kostar tusen kronor mindre men jag tyckte det var värt att lägga till den tusenlappen och få den nya modellen.

Jag kommer mest att använda min nya iPad i hemmet, t.ex. när jag sitter på soffan eller ligger i sängen. Mycket av det som jag idag gör på min iPhone kommer jag att göra på min iPad istället, t.ex. titta på film och läsa e-böcker.

Jag kommer antagligen att skriva mer om den på bloggen när jag har fått hem den och hunnit testa den lite mer. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 kommentar:

  1. Jag är bra sugen på en Ipad3 själv, nu med bra upplösning på skärmen så är den svår att motstå.

    SvaraRadera