tisdag 21 juli 2015

Sci-Fi: Self/less

self/less

Jag var på bio i veckan och såg Self/less. Den handlar om en extremt rik, döende man (spelad av Ben Kingsley) som med hjälp av avancerad teknik överför sitt medvetande till en ung mans kropp (spelad av Ryan Reynolds). Det är den andra filmen jag har sett på relativt kort tid som handlar om medvetandeöverföring, den första filmen var Advantageous (länk till imdb).

Jag tyckte att filmen var ganska underhållande, jag ger den 6/10. Det som jag saknade var mer tyngd på teknologin. Det saknades en trovärdig beskrivning av hur maskinen som användes för medvetandeöverföring fungerade. Det är ofta det som gör en bra sci-fi rulle. Jag älskar t.ex. scenerna i Ironman-filmerna när Tony Stark mekar i sitt labb. Self/less gjorde inget bestående intryck på mig. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar